Онлайн магазин чи офлайн?
Чи потрібний сайт офлайн бізнесу
Чи потрібно замовляти розробку Інтернет магазину, якщо є звичайний магазин, який давно працює?
Все більше власників офлайн магазинів відкривають онлайн магазини для збільшення охоплення потенційних покупців. Це стосується не тільки одягу, електроніки, товарів для будинку/ресторанів/готелів, але і продуктів, готової їжі, напоїв, ліків. Споживачам подобається робити покупки, не виходячи з дому, з телефоном в руці або перед ноутбуком, в зручний час доби, у вихідні та святкові дні (24/7). Це економить і час, і сили, і нерви) Можна швидко «обійти» декілька магазинів, зробити вибір і оплатити покупки банківською картою.
Відмінності онлайн та офлайн магазинів
Для обох видів торгівлі необхідне створення бізнес-плану, відкриття магазину, закупівля товарів, зв’язок із споживачами, реклама, логістика. В онлайн магазині більшу частину цих обов’язків виконують спеціальні програми.
Звичайно, офлайн магазин має приміщення, полички з товарами, які можна взяти в руки, обдивитись, приміряти. Але необхідно платити орендну плату, яка досить часто є високою. Інтернет магазин не має фізичного приміщення, він розміщується у віртуальному просторі. Однак це вимагає оплати домену і хостингу (або виділеного сервера, якщо потік трафіку досить великий).
Працівники офлайн магазину розкладають певний товар на полицях на рівні очей покупця, дешевші товари лежать в самому низу або нагорі, куди складно дотягнутися. В інтернет-магазині роль мерчендайзерів виконують модулі «Рекомендації», «Ви переглядали», «З даним товаром купують», які пропонують відвідувачу товари, які можуть його зацікавити. Також, в інтернет-магазині є можливість відразу показувати користувачам цікаві "плюшки": акції, знижки, новинки. Це може бути банер або спливаюче вікно, товарний модуль: головне, щоб ця інформація привернула увагу потенційного покупця.
Звичайно, особистих розмов з клієнтом в інтернет-магазині бути не може. Але в онлайн бізнесі існують телефонні дзвінки, поштові розсилки, спілкування в месенджерах. Також, в інтернет-магазині способи оплати не обмежуються готівкою і картою: це ще й платіжні системи, накладний платіж, оплата кур'єру і так далі.
Для любого бізнесу важливий маркетинг, а інтернет-магазин дає можливість економити кошти і направляти їх на рекламу та просування.
Онлайн продажі в цифрах
Продажі електронної комерції збільшувались роками, прогнозується постійне подальше зростання. На графіку показане співвідношення кількості покупців онлайн в мільярдах до років.
Джерело: statista.com
Отже, відмінності офлайн і онлайн магазинів здебільшого полягають в автоматизації бізнес-процесів. Ідеальним рішенням буде поєднання позитивних якостей онлайн та офлайн магазинів. Використовуйте переваги кожного виду торгівлі і розвивайте свій бізнес, збільшуючи продажі!